het voor kunstenaars mogelijk te maken om betaalbare ateliers te kunnen betrekken die geschikt zijn (gemaakt) voor de beoogde activiteiten
het bevorderen dat kunstenaars een eigen bijdrage kunnen leveren aan de leefbaarheid en levendigheid van de binnenstad, en
het bieden van ruimte en het organiseren van onder andere exposities, lezingen, uitwisselingsprogramma’s, workshops en culturele thema-avonden.
het begeleiden en ondersteunen van (beeldende) kunstenaars, met name degene die zijn gevestigd in het pand Saeckenborgh;
het in staat stellen dat (beeldende) kunstenaars zich kunnen vestigen in leegstaande kantoorruimten binnen het gebouw;
het organiseren van (relevante) exposities;
het aanbieden van cursussen en workshops, met name aan ingezetenen van Almere;
het aansluiten bij grootstedelijke initiatieven op het gebied van kunst en cultuur, en
het waar mogelijk bevorderen dat nieuwe (jonge) kunstenaars een kans krijgen zich professioneel te ontwikkelen.
De bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden, behoudens eventueel een niet bovenmatig vacatiegeld. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.
De stichting heeft geen winstoogmerk.
Als bestuur startten we met 2 bestuursleden. Inmiddels hebben in Corrie de Beer als algemeen bestuurslid een driekoppig bestuur gevormd en zijn we tevens in staat een ANBI status aan te vragen.
Voorzitter:
Harry Schroote
e-mail: harry.schroote@saeckenborgh.nl
Secretaris / Penningmeester:
Pim Groot
e-mail: pim.groot@saeckenborgh.nl
Algemeen bestuurslid:
Corrie de Beer
email: corrie.debeer@saeckenborgh.nl
De statuten van de stichting zijn hier in te zien.
Gezien onze start op 20-12-2023 zal het eerste jaarverslag in de eerste helft van 2025 verschijnen.
Stichting Broedplaats Saeckenborgh staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 92311342
IBAN: NL62 RABO 0380 5450 71 ten name van Stichting Broedplaats Saeckenborgh
Stichting Broedplaats Saeckenborgh is niet BTW plichtig.